Pel·lícules petites, en pressupost, sorgides de l’orfebreria; autors – alguns (encara) desconeguts per al gran públic – que intenten innovar, sortir-se de les pautes més ‘comercials’ i exprimir el llenguatge cinematogràfic… Al-Rahmoun, Macías, Barrena, Gual, quatre directors, quatre films ‘diferents’ que es podran veure i comentar gràcies al cicle Cinema d’Autor, que programa la UIB i que el pròxim 28 de novembre enceta una nova edició amb una joia recent, un Otel·lo com mai havíeu vist, on les fronteres entre realitat i ficció són difuses, on conceptes com ‘teatre filmat’, ‘cinema experimental’, ‘metallenguatge’ agafen dimensions més que interessants. Un drama, inaccessible a la indiferència, protagonitzat per Ann Perelló, ‘murera’ i en estat de gràcia.
Després arribarà Planes para mañana, pel·lícula d’autora, intimista i ben contada; el documental Mon petit, un cant a la superació personal i les ganes de viure i de veure i Remake, la primera cinta en solitari de Roger Gual, que clourà el cicle.
Les projeccions es faran a la sala Augusta de Palma (20:30 hores) i el programa és el següent:
Otel·lo, de Hammudi Al-Rahmoun Font. 28 de novembre de 2013.
Planes para mañana, de Juana Macías. 30 de gener de 2014.
Mon petit, de Marcel Barrena. 27 de març de 2014.
Remake, de Roger Gual. 29 de maig de 2014.
Els vostres comentaris