un lloc de cultura peculiar

Woyzeck

Woyzeck

autor

La desesperació, el fracàs, la traïció, la gelosia, la paranoia, la imbecil·litat…, temes clàssics de la condició humana, que han inspirat i inspiraran infinites històries que parlen de nosaltres mateixos. El teatre com a mirall de les nostres misèries, mirant de cercar la complicitat per la via del reconeixement d’aquests estereotips, que en major o menor mesura ens envolten en el dia a dia. Ens són propers. I de vegades som nosaltres mateixos. Per què no? Ningú no és perfecte. I tot això ho trobem en aquest complex exercici de teatre social dramàtic, existencial, que lluny d’acomodar-se en una narració lineal, senzilla, mengívola, es complica la vida amb una estructura laberíntica, fragmentada, i una concepció que juga a flirtejar amb el clown, amb la caricatura, amb l’excés de l’histrionisme, amb l’esperpent, fins i tot, com a fórmules exagerades que mai no renuncien al retrat precís, tot i que potser distorsionat, de l’ànima i de la consciència. Una aposta que escapa del conformisme – s’agraeix- i demana del públic un esforç addicional, perquè no es un conte amable ni una faula moral a l’ús, i s’endinsa en conceptes antropològics i fins i tot metafísics per afrontar la crònica d’una tragèdia que, al cap i a la fi, és motivada per emocions i sensacions, per fets tan comuns i coneguts, que tots els identificarem sense problemes, encara que la ficció no respongui a cap lògica realista, ni estètica ni escenogràfica ni narrativa – Fullana arrisca i encerta-. I és per això, precisament, que ens sobta, i a l’hora que ens satisfà ens incomoda, la connexió que acabem per assolir amb tan estrambòtics personatges –magníficament interpretats, a raó de tres o quatre per cap, per Carles Molinet i Aina Cortès-, tan llunyans a priori com propers en acabar.

Això sí, algunes funcions més de rodatge li faran bé a l’espectacle, que té continus canvis i transicions de personatges, vestuari i espais, i grinyolà en alguns moments d’una estrena més que correcta.

Companyia: Iguana Teatre Autor: Georg Büchner Dramatúrgia i direcció: Pere Fullana. Intèrprets: Carles Molinet i Aina Cortès. Espai: Teatre del Mar.

deixa un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Posa-li estrelletes


Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies