un lloc de cultura peculiar

Com sonava la cultura talaiòtica? ‘Illòtic’ és una resposta,  especulativa… però raonada

Com sonava la cultura talaiòtica? ‘Illòtic’ és una resposta, especulativa… però raonada

Iguana Teatre indaga, explora i es fa acompanyar d’artistes amb coses a dir. Illòtic. Ressonàncies talaiòtiques és una especulació; un espectacle únic, diferent, sobre les sonoritats que ben podrien haver acompanyat el poble talaiòtic. Fantasia baix la direcció musical de Xavi Carbonell i la posada en escena liderada per Carles Molinet… fantasia però amb una feina ingent darrera, de documentació i associació d’idees.   La tintinàbula, el pandero, el corn o les campanetes sonaran al poblat de s’Illot el pròxim  27 de juliol, per recrear el ritual, la lluita, el dol i la guerra. Amb un fil argumental tal vegada desdibuixat. El ritual (Veus, corns, doble clarinet, pandero) i reproduïm ara el dossier de premsa… una aproximació a un ritual litúrgic. Seguint models de la mediterrània antiga la sacralitat talaiòtica s’expressà amb ritual i sons paral·lels. La lluita (Doble clarinet, pandero, tintinàbula). Els habitants d’aquesta cultura eren bons guerrers i preuats com a mercenaris. Aquest capítol és l’expressió d’un conflicte violent entre dos membres de la comunitat en una lluita d’espases i abillats amb escut i casc. El dol (Veus, corns, pandero, tintinàbula, cròtals, campanetes)una representació sonora d’una cerimònia mortuòria. A partir d’analogies amb altres cerimònies funeràries, coetànies a la mediterrània, sorgeix la figura de la ploranera, el seu lament forma part de la cerimònia mortuòria i s’integra en el conjunt sonor. La guerra (Corn, doble clarinet, pandero, tintinàbula). ’home talaiòtic per la seva habilitat amb la fona va lluitar com a mercenari fins el indrets més recondits del món antic. Aquest fet el va posar en contacte amb cultures diverses. El son d’aquest capítol anuncien la conquesta romana i la fi d’una cultura.

Un espectacle musical  i teatral per acostar-nos als homes i dones que habitaren les Illes abans que el romans. Un concert, però també un escenificació d’un poble guerrer, hàbil amb la fona i, segurament, sensible a la comunicació més enllà de la pura paraula. Les sopranos Bàrbara Femenias i Arantxa Calvo, Llorenç Ferrer, Pere Joan Martorell, les veus de la coral llorencina… i també Lucia Sánchez, Adrián Lahoz i Josep Isern, plorant o fent creant ombres, per exemple, a més dels esmentats Molinet i Carbonell; tots ells, i un equip de professionals per darrera, per du al present ressons d’un passat llunyà, misteriós per desconegut.

 

Ona edicions ha editat un cd amb la música enregistrada que es pot adquirir a la web d’Ona edicions http://onaedicions.cat/ i a partir del 27 de juliol al centre d’interpretació de s’Illot, telefonant al 971 246 200 o enviant un correu a info@iguanateatre.com així com a botigues especialitzades. Aquí, un tast 

 

 

deixa un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Posa-li estrelletes


Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies